Na tomto kurze sa dozviete ako zlepšiť prácu so zamestnancami, aby boli výkonnejší, zdravší, spokojnejší a zostali verní svojej firme!
Realizujeme ho ako „ochutnávku“ pre odbornú verejnosť – lektorov (interných, externých), koučov, konzultantov, mentorov, hr vzdelávačov… so zámerom zoznámiť vás s touto metódou. Prípadne sa môžete stať certifikovaným lektorom (po doplňujúcom školení) a metódu využívať vo svojej praxi – vo firmách, štátnej i verejnej správe.
Tento projekt profesijnej seniority vypracovali odborníci z Fínskeho inštitútu pre zdravie pri práci na podporu kariérneho riadenia, odbornej kvalifikácie a duševného zdravia zamestnancov.
Licencovaný, vzdelávací program TOWARDS SUCCESSFUL SENIORITY TM / Profesní Seniorita® je určený pre Slovenskú a Českú republiku na zlepšenie kariérneho riadenia, motivácie a duševnej pohody zamestnancov.
Slovenská asociácia age managementu je na základe zmluvy autorizovaným subjektom na realizáciu kurzov Profesijnej seniority.
Školenie je dvojdňové, školia 2 lektori, optimálny počet je 10 – 13 účastníkov v skupine.
Komu je kurz určený:
- manažérom HR, špecialistom HR, personalistom, interným lektorom, koučom… a každému, kto má záujem zlepšiť riadenie svojej kariéry, nadobudnúť novú motiváciu a navrátiť duševnú pohodu v práci.
CIELE PROGRAMU:
- rozvíjať zručnosti pre riadenie kariéry,
- rozvíjať schopnosť zvládať zmeny,
- podporiť duševnú pohodu a predchádzať syndrómu vyhorenia a depresii,
- predchádzať predčasnému odchodu do dôchodku, hlavne z dôvodov psychických problémov,
- posilniť postoj k celoživotnému vzdelávaniu.
Obsah kurzu:
1. PROFESIJNÉ CIELE
- Silné a slabé stránky, práca a voľný čas, očakávania v oblasti kariéry, význam cieľov v živote – interaktívna metóda.
2. PODPORA PROFESIJNÉHO ROZVOJA
- Význam učenia sa nových vecí, zvládanie zmien, pracovné a profesijné zmeny – interaktívna metóda.
3. PODPORA PRACOVNÉHO VÝKONU
- Pracovné úlohy v organizácii, pracovný kolektív, význam sociálnej siete v práci – interaktívna metóda.
4. PODPORA DUŠEVNEJ A PRACOVNEJ POHODY
- Varovné signály stresu a syndróm vyhorenia, manažment času, životný štýl, obsah práce a s ním spojené očakávania – interaktívna metóda, vytvorenie osobného akčného plánu
Po absolvovaní kurzu získate Osvedčenie.
TERMÍN a Miesto konania:
8. – 9. máj 2025, Bratislava, prezenčne
Uzávierka prihlášok: 30. apríl 2025
CENA:
320 EUR bez DPH (nie sme platcami DPH)
Náš interaktívny tréning vám poskytne potrebné nástroje a zručnosti na to, aby ste sa stali konzultantom v oblasti Age managementu – moderného prístupu k riadeniu vekovej diverzity a podpore pracovnej schopnosti zamestnaných aj nezamestnaných osôb.
Podmienka účasti: Absolvovanie kurzu Úvod do age managementu (8h).
Kurz je určený pre: HR špecialistov a manažérov, koučov a trénerov osobnostného rozvoja, zamestnancov personálnych agentúr a úradov práce, kariérnych poradcov a psychológov, každého, koho táto téma zaujíma a chce pomáhať druhým udržať si pracovnú schopnosť a zlepšiť kvalitu života.
Čo získate:
- vedenie poradenských rozhovorov,
- znalosti ako viesť individuálne rozhovory s klientmi a vytvárať vzťahy založené na dôvere,
- techniky, ako efektívne podporovať klientov v ich profesijnom aj osobnom raste,
- schopnosť pomáhať ľuďom udržať si vysokú pracovnú schopnosť počas celého aktívneho života,
- používanie aplikácie DigiKouč, ktorá využíva dotazník Work Ability Index (WAI) na hodnotenie pracovnej schopnosti,
- schopnosť interpretovať výsledky merania a identifikovať kľúčové oblasti na zlepšenie a tiež navrhnúť konkrétne opatrenia na zvýšenie pracovnej schopnosti klientov,
- tvorbu osobného plánu pre klientov,
- ako pomôcť klientom pri vytváraní akčného plánu na zlepšenie ich pracovnej schopnosti a životnej pohody tak, aby využívali svoj potenciál.
OBSAH:
Teoretická časť
Úvod do problematiky:
- koncept pracovnej schopnosti
Meranie pracovnej schopnosti:
- Digikouč – webová aplikácia
- Dotazník WAI- nástroj na meranie pracovnej schopnosti
- Zásady ako viesť individuálne poradenstvo
Praktická časť:
Praktický nácvik práce s dotazníkom WAI a vedenia poradenských rozhovorov:
- Práca s webovou aplikáciou Digikouč,
- Nácvik vedenia poradenského rozhovoru s klientom (nezamestnaný/zamestnaný):
- Vyplnenie dotazníka WAI
- Analýza a interpretácia výsledkov merania
- Účinné opatrenia na podporu pracovnej schopnosti
- Vytvorenie osobného plánu na udržanie či zlepšenie pracovnej schopnosti a kvality života klienta.
Dĺžka trvania: 8 hod.
Termín: 15. marec 2025
Miesto konania: Bratislava, Kutlíkova 17, 15.p. (sídlo SAAM a AM akadémie)
Uzávierka prihlášok: 11. marec 2025
Po absolvovaní kurzu získate Osvedčenie
Cena: 230 € (nie sme platcom DPH)
Ako manažér, HR špecialista či lektor ste pravdepodobne často konfrontovaný so zmenami, ktoré
prináša starnutie zamestnancov a tiež potreba udržania ich výkonnosti a spokojnosti bez rozdielu
generácie.
Ako to zabezpečiť? Odpoveďou je efektívny age management.
Náš kurz je základom pre správne porozumenie konceptu age managementu (AM), teoretických
východísk, jeho pilierov a základných nástrojov ako predpokladu pre kvalitné zavádzanie princípov
AM do akejkoľvek organizácie. Zároveň vám poskytne množstvo inšpirácie z dobrej praxe už
aplikovaných princípov AM na Slovensku i v zahraničí.
Komu je kurz určený:
– manažérov, HR špecialistov, lídrov tímov, ktorí chcú efektívne riešiť výzvy spojené so starnutím
pracovnej sily;
– organizácie, ktoré hľadajú udržateľné riešenia pre podporu produktivity a spokojnosti
zamestnancov; majú záujem zvýšiť svoju konkurencieschopnosť;
– lektorov a koučov, ktorí sú chcú rozšíriť svoje znalosti v oblasti riadenia vekovej diverzity.
Čo sa dozviete:
– základné informácie o koncepte AM
– ucelený pohľad na AM a jeho väzbu na jednotlivé procesy v oblasti riadenia ľudských
zdrojov organizácie;
– informácie o tom ako sa dá merať a podporovať pracovná schopnosť zamestnancov
pomocou medzinárodne uznávaných nástrojov
– poznatky ako vytvárať pracovné prostredie, ktoré podporuje zdravie, produktivitu a
spoluprácu zamestnancov všetkých vekových kategórií;
– inšpiráciu na implementovanie konkrétnych opatrení v organizácii.
Nenechajte si ujsť možnosť pripraviť svoju organizáciu na výzvy budúcnosti.
Investujte do AM a staňte sa lídrom zmien.
OBSAH KURZU:
1. AM a význam pre organizácie.
2. Historický vývoj a aktuálne trendy.
3. Nástroje AM v organizačnom kontexte.
4. Podpora pracovnej schopnosti.
5. Zdieľanie a spolupráca medzi generáciami.
6. Implementácia AM do organizácie krok po kroku.
Po absolvovaní kurzu získate Osvedčenie
Termín: 14. marca 2025
Uzávierka prihlášok: 7. marca 2025
Miesto konania: Bratislava, Kutlíkova 17, 15.p. (sídlo SAAM a AM akadémie)
Cena: 160 € (nie sme platcom DPH)
Slovenská asociácia age managementu získala v roku 2024 akreditáciu na rekvalifikačný kurz Poradca pre vekový manažment , ktorý poskytuje účastníkom detailný postup procesu riadenia zamestnancov podľa veku a budovania ich kariéry s ohľadom na jednotlivé životné fázy.
Komu je kurz určený:
Kurz je vytvorený primárne pre personalistov, špecialistov a manažérov so skúsenosťami v riadení ľudských zdrojov, ktorí majú záujem orientovať sa vo východiskách a metódach age managementu, naučiť sa identifikovať potreby organizácie v tejto oblasti a aplikovať princípy age managementu v praxi.
Tento rekvalifikačný kurz vyžaduje od účastníka vysokoškolské vzdelanie min. 1. stupňa (Bc.) v humanitných alebo sociálnych vedách a základné vedomosti a zručnosti v oblasti riadenia ľudských zdrojov.
Kurz je ukončený vedomostným testom a záverečnou praktickou skúškou v podobe projektu podľa stanovenej osnovy.
Čo sa naučíte :
- analyzovať potreby jednotlivých vekových skupín v pracovnom prostredí,
- vytvoriť interné dokumenty pre implementáciu age managementu,
- navrhnúť postupy implementácie opatrení age managementu a ich monitorovanie,
- zhodnotiť prínos implementácie age managementu na podporu pracovných schopností
jednotlivých vekových skupín v pracovnom prostredí.
Obsah kurzu:
- Základné východiská age managementu
- Úvodná terminológia v oblasti age managementu.
- Národný program aktívneho starnutia 2021 – 2030.
- Periodizácia ľudského veku.
- Demografické starnutie populácie, trh práce a stratégia zamestnanosti.
- Industry 4.0 a strieborná ekonomika.
2. Age Management
- Historický vývoj age managementu – od demografických zmien po súčasné trendy.
- Age management ako súčasť verejných politík.
- Starnutie a pracovné prostredie.
- Princípy a piliere age managementu.
3. Organizačná kultúra
- Organizačná kultúra podporujúca age management.
- Sociálna zodpovednosť organizácie.
- Vekové stereotypy a ageizmus v organizáciách.
- Generácie pracovníkov a medzigeneračná kooperácia.
- Pracovná motivácia, stimulácia, spokojnosť a angažovanosť zamestnancov.
4. Koncept a meranie pracovnej schopnosti
- Koncept a meranie pracovnej schopnosti, historické pozadie.
- Definovanie pracovnej schopnosti a model domu pracovnej schopnosti.
- Vplyv starnutia na pracovnú schopnosť.
- Manažérske opatrenia podpory pracovnej schopnosti jednotlivých generácií na pracovisku, výzvy a
odporúčania.
5. Personálne procesy podporujúce age management
- Age management na úrovni organizácie (zamestnávateľa) a pracovných skupín – riadenie vekovej
štruktúry pracovníkov . - Analýza stavu age managementu v organizácii (age management audit) a zapojenie starších
pracovníkov a manažmentu (líniových vedúcich pracovníkov) do implementácie age managementu. - Opatrenia na podporu age managementu v systéme personálnych procesov a ich implementácia.
- Vzdelávanie personalistov a manažmentu so zameraním na implementáciu a uplatňovanie vekovej
diverzity v organizácii. - Age management v sociálnom dialógu medzi zamestnávateľom a odbormi.
- Hodnotenie efektivity age managementu v organizácii.
Záverečná skúška:
Kurz je ukončený vedomostným testom a praktickou skúškou. Tematické okruhy testu pozostávajú z jednotlivých modulov podľa učebného plánu. Praktická skúška má podobu záverečnej práce, kde obsahom je zostavenie plánu aktivít pre implementáciu age managementu vo vybranej (aj fiktívnej) organizácii. Praktická skúška je vyhodnotená nezávislou komisiou. Úspešný absolvent získa osvedčenie o absolvovaní rekvalifikačného kurzu.
Termín: 40 h – 3 sústredenia
- Sústredenie 14.-15. marec 2025
- Sústredenie 28.-29. marec 2025
- sústredenie a záverečná skúška 5. apríl 2025
Miesto konania: Bratislava, Kutlíkova 17, 15.p. (sídlo SAAM a AM akadémie)
Uzávierka prihlášok: 10. marec 2025
Cena: 720 €
Testovanie procesu registrácie a správy záujemcov a účastníkov kurzu. Len pre interných členov SAAM.
veilovjuroivueoirueoiuero
Problematika nástupníctva (výmeny manažéra) je veľmi náročný proces. Na našom kurze sa dozviete ako postupovať a na čo nezabudnúť pri výbere správneho človeka na správne miesto.
Komu je kurz určený:
- manažérom a majiteľom firiem, personalistom a HR manažérom HR.
CIELE PROGRAMU:
- efektívna príprava na odovzdanie pracovnej pozície nástupcovi.
OBSAH KURZU:
1) ako sa pripraviť na to, že by som mal odísť
2) ako hľadať a nájsť nástupcu
3) čo robiť, keď sa žiadny sám neponúka
4) Ako pripraviť nástupcu
5) ako pripraviť zamestnancov na nástupcu
6) ako pozvoľna a usporiadane odovzdať moc
7) ako kontrolovať, že je všetko v poriadku
8) ako zabezpečiť, aby ostatní nástupcovia rešpektovali
9) ako riešiť problémy
10) ako odísť
Lektor, konzultant: Vojtěch Bednář, Firemní sociolog, ČR
TERMÍN A MIESTO KONANIA:
29. február 2024, Bratislava, prezenčne
Uzávierka prihlášok: 19. február 2024
CENA:
160 EUR bez DPH (nie sme platci DPH)
CIELE PROGRAMU:
- rozvíjať zručnosti pre riadenie kariéry,
- rozvíjať schopnosť zvládať zmeny,
- podporiť duševnú pohodu a predchádzať syndrómu vyhorenia a depresii,
- predchádzať predčasnému odchodu do dôchodku, hlavne z dôvodov psychických problémov,
- posilniť postoj k celoživotnému vzdelávaniu.
OBSAH KURZU:
1. PROFESIJNÉ CIELE
- Silné a slabé stránky, práca a voľný čas, očakávania v oblasti kariéry, význam cieľov v živote – interaktívna metóda.
2. PODPORA PROFESIJNÉHO ROZVOJA
- Význam učenia sa nových vecí, zvládanie zmien, pracovné a profesijné zmeny – interaktívna metóda.
3. PODPORA PRACOVNÉHO VÝKONU
- Pracovné úlohy v organizácii, pracovný kolektív, význam sociálnej siete v práci – interaktívna metóda.
4. PODPORA DUŠEVNEJ A PRACOVNEJ POHODY
- Varovné signály stresu a syndróm vyhorenia, manažment času, životný štýl, obsah práce a s ním spojené očakávania – interaktívna metóda, vytvorenie osobného akčného plánu
Po absolvovaní kurzu získate Osvedčenie.
Odborný garant: Age Management z.s., ČR